Montaż turbosprężarki

Przed montażem turbosprężarki…

– sprawdź ciśnienie układu smarowania silnika
– stosuj tylko uszczelki z kligielitu lub azbestu, nie wolno stosować do połączeń mas uszczelniających, silikonów itp. (pod groźbą utraty gwarancji)
– dokonaj wymiany oleju wraz z filtrem oleju
– skontroluj filtr powietrza, przewody łączące kolektora ssącego

Warto wiedzieć więcej na ten temat

Znaczna większość ewentualnych reklamacji, które otrzymujemy wynika nie z powodu wady naszej turbiny ale ze względu na to iż przyczyna, która dokonała uszkodzenia nie została wyeliminowana bądź sposób montażu nie odbył się zgodnie z ogólnymi zasadami montażu.

Przede wszystkim należy zdawać sobie sprawę, że turbosprężarki to niezwykle precyzyjne urządzenia i jednocześnie wrażliwe. Przestrzegając jednak kilku podstawowych zasad eksploatacji i użytkowania zapobiegniesz ich uszkodzeniom!

Aby poszerzyć Państwa wiedzę przedstawiamy krótką instrukcję i cenne uwagi.

 

Prawidłowy montaż turbiny

Zanim zamontujesz turbinę – zlokalizuj przyczynę uszkodzenia aby po montażu ponownie jej nie uszkodzić. Turbosprężarka i jej prawidłowy sposób zamontowania w układzie turbo:

1. Układ doprowadzający powietrze musi być czysty, koniecznie wymień filtr powietrza gdyż wszystkie ciała obce mogą uszkodzić łopatki turbosprężarki – zastosuj części rekomendowane (OEM parts).

2. Sprawdź układ olejowy w silniku (szczelność i drożność), turbosprężarka musi mieć stały i regularny dopływ oleju. Przeglądnij wszystkie uszczelki układu smarowania turbiny. Tak samo jak układ powietrza – układ olejowy musi być również czysty.

3. Zawsze podczas wymiany turbiny wymieniaj olej wraz z filtrem oleju. Stosuj tylko zalecane przez producenta oleje oraz filtry.

4. W trakcie montażu, zwróć szczególną uwagę aby uszczelka pod kolektorem spełniała wszystkie wymagania dotyczące odporności na wysokie temperatury. Śruby należy dokręcać kluczem dynamometrycznym aby wielkość momentu z jakim mają być dokręcone była odpowiednia. Sprawdź stan czystości kolektora.

Firma Magdalena Czachor-Radka zastosowała czerwone zaślepki (korki) na spływie oraz zasilaniu oleju w celu wyeliminowania problemów z brakiem doprowadzenia oleju do turbosprężarki w trakcie montażu. Oczywiście czerwone zaślepki należy usunąć!

Dodatkowo dodajemy Państwu również gratis – uszczelkę do spływu oleju – jest to sprawdzona i oryginalna uszczelka, którą rekomendujemy do wykonania montażu turbosprężarki.

5. Po podłączeniu układu smarowania kręcąc wirnikiem – napełniać turbinę przez specjalny otwór czystym olejem silnikowym aby turbina nie wykonała suchego startu. Zainstalować i podłączyć wszystkie przyłącza turbosprężarki.

6. Po odcięciu zasilania (zapłonu) kręcić rozrusznikiem w celu wytworzenia odpowiedniego ciśnienia w układzie smarowania. Na biegu jałowym wykonać krótką pracę silnika (około 30sek) i sprawdzić między czasie czy wszystkie układy są szczelne i czy praca całego układu przebiega w sposób prawidłowy.

Po montażu nie wolno zwiększać gwałtownie prędkości obrotowej – odczekaj kilka minut aby zapewnić smarowanie układu.

Zadzwoń
Dojazd