Profilaktyka

Regeneracja turbosprężarki, dlaczego?

To pytanie, często sobie zadają klienci, którzy odwiedzają naszą firmę. Często, pseudo-oszczędności tak się właśnie kończą. Niestety ale wymiana oleju, filtrów i innych materiałów, płynów eksploatacyjnych w samochodzie musi odbywać się regularnie, zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu / serwisu czy warsztatu serwisującego samochód.

Koszt regeneracji turbiny dla przykładu w naszej firmie zaczyna się od 550zł, do tego należy doliczyć usługę wymiany i zamontowania elementu. W sumie z usługą demontażu i montażu turbiny przeważnie kończy się to w kwocie około 1000zł lub większej.

A teraz – zastanów się, ile kosztowało te 5tys. więcej kilometrów na niewymienionym oleju? Ile kosztował filtr powietrza? Ile kosztowało to „tańsze” paliwo? Albo po prostu ile płacisz teraz za stwierdzenie „jeszcze chwilę pojeżdżę”?

 

Podstawowe przyczyny awarii

A może zdiagnozowany wstępnie problem to nie jest turbosprężarka!? Czy Twój samochód posiada którykolwiek z poniższych objawów?

  • brak mocy
  • czarne dymienie z rury wydechowej
  • metaliczne dźwięki z turbosprężarki
  • koło sprężające, wirnik turbiny uszkodzony
  • niebieskawe dymienie z wydechu
  • wyciek oleju na kole sprężającym
  • wyciek oleju na wirniku
  • wysokie zużycie oleju

Jeżeli tak, zapoznaj się z informatorem i przyczynami awarii turbosprężarek. Istnieje również tabela diagnostyczna, która pozwoli Ci szybko i skutecznie wyeliminować wszelkiego rodzaju drobne problemy w układzie turbosprężarki: pobierz lub przeglądaj – tabela diagnostyczna

Profilaktyka układu i pojazdu, który posiada turbosprężarkę:

Aby zapobiegać uszkodzeniu turbiny :

  • wymieniaj regularnie zgodnie z zaleceniami olej w silniku
  • używaj tylko dobrego i sprawdzonego oleju
  • wraz z olejem wymieniaj filtr oleju
  • tankuj dobre i sprawdzone paliwo
  • wymieniaj regularnie filtr powietrza
  • okresowo kontroluj ciśnienie w układzie smarowania
  • sprawdzaj szczelność układu kolektora ssącego powietrze
  • po dłuższej trasie nie wyłączaj od razu silnika, pozwól mu jeszcze chwilę pochodzić na postoju na wolnych obrotach aby nie odłączyć smarowania turbosprężarki

Kilka wyżej wymienionych punktów to standardowe i niezbędne czynności podczas eksploatacji pojazdu wyposażonego w układ turbo, jednak nie zawsze da się zaoszczędzić. Podczas wymiany podzespołów i płynów eksploatacyjnych używaj tylko dobrych i sprawdzonych marek!

Jeżeli już jest za późno i musiałeś regenerować turbinę – koniecznie zapoznaj się z naszą ofertą a przed montażem zregenerowanej turbosprężarki z instrukcją montażu turbosprężarki.

Zadzwoń
Dojazd