Ile wytrzymuje turbosprężarka po regeneracji?

Na to pytanie ciężko udzielić jednoznacznej odpowiedzi ponieważ wiele zależy od użytkowania pojazdu, w którym eksploatowana będzie turbosprężarka. Warto więc wiedzieć nieco więcej aby przybliżyć się do odpowiedzi.

INFORMATOR TECHNICZNY

Dowiedz się więcej od specjalistów z branży

Ile wytrzymuje turbosprężarka po regeneracji?

Czy można zepsuć nową turbosprężarkę? Lepiej kupić nową czy zregenerować starą? Od czego zależy żywotność turbosprężarki? Są to zagadnienia nad którymi zastanawia się wielu kierowców u których wystąpiła awaria turbiny.

Możliwe jest zepsucie nowej termosprężarki. Zdarza się to jednak rzadko. Powodów tego stanu może być wiele. Najczęstszą przyczyną awarii jest usterka techniczna montowanego komponentu lub niewiedza kierowcy o tym jak należy jeździć po regeneracji. Ważne jest aby pamiętać o odpowiednim przygotowaniu pojazdu do jazdy poprzez rozgrzanie jego układu przed rozpoczęciem jazdy jak i jego schłodzenie po jej zakończeniu.

Turbina nie toleruje agresywnej jazdy i gwałtownego wkraczania na wysokie obroty silnika. Ważne jest przestrzeganie zaleceń serwisantów co do kultury jazdy po regeneracji układu turboładowania. Obok niewłaściwych przyzwyczajeń kierowców, przyczyn awarii nowej turbosprężarki można doszukiwać w złej regeneracji czy też wadliwych podzespołach generujących nowe uszkodzenia. Podczas diagnostyki, bardzo ważna jest skrupulatna obserwacja każdego elementu turbiny, by odnaleźć miejsce i przyczynę awarii. To bardzo istotny aspekt, gdyż może dojść do awarii powiązanych układów.

Co zrobić gdy turbosprężarka ulegnie uszkodzeniu?

Uszkodzoną, czy też zużytą turbinę i jej stan techniczny, należy poddać skrupulatnej diagnostyce poprzez demontaż wszystkich elementów, dokładne ich oczyszczenie, a następnie piaskowanie
wybranych elementów.

Tego typu zabiegi świadczą wyspecjalizowane firmy, które zajmują się regeneracją turbosprężarek. Tylko precyzyjny sprzęt, doświadczenie i wiedza pozwalają bowiem na dokładną i trafną diagnozę. Wśród wielu firm, które realizują tego typu usługi wraz z naprawą turbosprężarek warto zwrócić uwagę na naszą firmę MR RADKA z Mielca. Posiadamy bowiem nie tylko sprzęt, specjalistów ale także niezachwianą renomę, która pozwala oferować naprawy w wyjątkowo wysokiej jakości.

Diagnostyka turbosprężarki, przyczyny awarii

Dopiero po dokładnych oględzinach, możliwe jest wskazanie przyczyn uszkodzenia systemu turbosprężarki. Różnorodne ślady na turbinie są powodowane różnymi czynnikami tj. niedrożnością przewodów, zanieczyszczonym lub niewłaściwym olej czy też nieprawidłowym ciśnienie oleju. Szkodliwe jest również przegrzanie układu, zbyt wysokie obroty, jak również uderzenia obcych ciał w koła turbiny.

 

W celu zapobiegania kolejnym uszkodzeniom nasza firma informuje klientów o swoich spostrzeżeniach i udziela im  przydatnych rad jak należy eksploatować turbosprężarkę po regeneracji by wydłużyć jej żywotność.

Warto wiedzieć, że źle wykonany chiptuning zwiększa ryzyko uszkodzenia turbiny. Dlatego nie należy na własną rękę instalować turbin hybrydowych lub bez odpowiedniej wiedzy i doświadczeniu
samodzielnie wymieniać turbosprężarki.

Sprawdź koniecznie układ wydechowy i jego drożność

Zatkany filtr cząstek stałych i katalizator jako jedna z przyczyn uszkodzenia turbosprężarki

Przy zauważeniu awarii turbiny, konieczne jest sprawdzenie filtra cząstek stałych, gdyż uszkodzony DPF spowoduje uwolnienie się większej ilości sadzy z układu wydechowego, a sadza zatyka filtr, niszcząc turbinę. 

Czyszczenie katalizatorów i filtrów DPF

W tym przypadku rekomendujemy usługi naszej drugiej firmy TURBO-ELMAR z Mielca, która zajmuje się profesjonalnym czyszczeniem katalizatorów i filtrów cząstek stałych. Firma zlokalizowana jest w tym samym miejscu, więc unikną Państwo zbędnej jazdy.

Na czym polega regeneracja turbiny?

Tak jak już pisaliśmy pododstawą kwestią jest dokładna diagnostyka i znalezienie ogniska awarii. Następnie wymagana jest profesjonalna naprawa lub wymiana wadliwych elementów układu. W tym celu w naszej firmie specjaliści wykorzystują wyłącznie markowe części. Ważna jest dokładność i skrupulatność podczas montażu elementów w turbinie jak i kontrola jej jakości. Na koniec wykonywane jest wyważenie turbosprężarki.

Regeneracja turbosprężarki jest tańszym rozwiązaniem niż zakup nowej turbiny. To koszt od kilkuset do ok. 3 tysięcy złotych. Należy jednak zaznaczyć, że zakup nowej to koszt kilkukrotnie wyższy. Dlatego jest to wariant częściej wybierany przez właścicieli czterech kółek. Tym bardziej, że regeneracja wykonana prawidłowo to nie tylko tańsze ale w bilansie kosztów dużo lepsze rozwiązanie.

Ile kosztuje regeneracja turbosprężarki?

Jeżeli masz wątpliwości albo chcesz wiedzieć ile będzie kosztować naprawa Twojej turbosprężarki.

Nie zwlekaj, zadzwoń lub napisz do nas a z pewnością nasi specjaliści pomogą w wyborze optymalnego rozwiązania.

Jak jeździć po regeneracji turbiny?

Zanim wsiądziesz do samochodu musisz sprawdzić obecność substancji smarującej. To bardzo istotne by na bieżąco monitorować stan oleju i uzupełniać jego brak. Ważne jest by
pamiętać o regularności jego wymiany. Turbina musi być nasmarowana już od pierwszej chwili swojej pracy. Dlatego mechanik musi wypełnić przewody olejowe substancją
smarującą jeszcze przed jej pierwszym uruchomieniem.

Żywotność zregenerowanej turbiny szacowana jest na okres żywotności nowej turbiny czyli tyle ile silnik pojazdów samochodowych. Najwięcej awarii występuje w samochodach o
przebiegach między 250 tys. a 300 tys. km. Bezawaryjność auta po zamontowaniu zregenerowanej turbosprężarki będzie zależała od sprawności innych systemów i układów.

Występuje niewielkie prawdopodobieństwo wystąpienia awarii turbiny po regeneracji ze względu na jej stan techniczny.

Jak przedłużyć działanie i żywotność turbosprężarki?

Żywotność turbosprężarki po regeneracji zależy od przestrzegania kilku podstawowych zasad.

Po pierwsze zawsze należy chłodzić turbinę po dynamicznym zakończeniu jazdy. Warto więc po zakończeniu jazdy poświęcić 60 – 90 sekund zanim włączając jałowy bieg wyłączyć silnik.

Podobna zasada dotyczy rozpoczęcia pracy silnika. Po jego odpaleniu należy zaczekać chwilę, aż olej nabierze odpowiedniej temperatury. W tym czasie olej będzie miał szansę dotrzeć do wszystkich elementów układu.

Należy także pamiętać, że turbina nie lubi dynamicznej jazdy na zimnym silniku. Kierowca eksploatując turbosprężarkę musi być wyczulony na następujące objawy uszkodzenia:

  • Utrata mocy silnika,
  • Wyciek oleju z turbiny,
  • Nietypowe dźwięki spod maski.

Wytrzymałość turbiny zależy od zarówno techniki jazdy kierowcy jak i od profesjonalizmu serwisantów. To właśnie zaniedbania tych dwóch podmiotów przyspieszają proces zużycia się turbosprężarek.

JESTEŚMY DO PAŃSTWA DYSPOZYCJI

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania skontaktuj się z nami:

ZADZWOŃ JUŻ DZIŚ

+48 609 141 806

+48 665 187 734