Awaria czy uszkodzona turbosprężarka?

Aby dokonać właściwej diagnozy, przygotowaliśmy dla Państwa zbiór treściwych informacji. Uszkodzone turbo? Dowiedz się więcej, być może przyczyną oznaków jest coś innego niż turbina.

INFORMATOR TECHNICZNY

Dowiedz się więcej od specjalistów z branży

Tabela diagnoz – regeneracja turbosprężarki, kiedy?

Zanim dokonasz naprawy – zastanów się czy na pewno przyczyną jest turbosprężarka!? Zobacz tabelkę, w której opisujemy szczegółowo inne przyczyny i sposoby naprawy układu turbosprężarki:

Turbosprężarka – brak mocy

Możliwe przyczyny:

 

  • źle wyregulowane luzy na zaworach,
  • uszkodzona obudowa spalin,
  • uszkodzone łożyska,
  • możliwy opór w układzie wydechowym (uszkodzony katalizator
    pęknięta ceramiczna płytka, uszkodzony tłumnik),
  • uszkodzony zawór sterowniczy – problemy z elektroniką (komputer), dla turbosprężarek ze sterownikiem,
  • uszkodzony przewód sterowniczy,
  • ciała obce na wirniku,
  • nieszczelność pomiędzy turbosprężarką i kolektorem ssącym (niedrożny lub uszkodzony przewód),
  • zużyte tłoki, zawory lub gniazda zaworów,
  • ciała obce na kole sprężającym,
  • możliwe problemy w układzie paliwowym lub wtryskowym (rozregulowane wtryskiwacze lub pompa wtryskowa),
  • brak zamykania na zaworze sterującym ciśnieniem doładowania,
  • brudny filtr powietrza,
  • brak oleju w turbosprężarce,
  • zanieczyszczona chłodnica powietrza doładowującego,
  • luźne uszczelki w kolektorze ssącym,
  • brudne koło sprężające.

Czarne dymienie z rury wydechowej

Możliwe przyczyny:

  • opór przepływu spalin w układzie wydechowym silnika (uszkodzony katalizator – pęknięta ceramiczna płytka, uszkodzony tłumnik). Zalecane jeżeli możliwe czyszczenie katalizatora lub regeneracja filtra cząstek stałych,
  • ciała obce na kole sprężającym,
  • ciała obce na wirniku,
  • możliwe problemy w układzie paliwowym lub wtryskowym,
  • brak zamykania na zaworze sterującym ciśnieniem doładowania,
  • brudny filtr powietrza,
  • bardzo mała ilość oleju w turbosprężarce,
  • luźne uszczelki w kolektorze ssącym,
  • przewód ssący lub tłoczny jest nieszczelny,
  • uszkodzona obudowa spalin,
  • problemy z układem wtryskowym (wtryski lub pompa wtryskowa).

Słychać metaliczne dźwięki w turbosprężarce

Możliwe przyczyny:

 

  • turbosprężarka nie ma oleju,
  • zanieczyszczona chłodnica powietrza doładowującego,
  • luźne uszczelki w kolektorze ssącym,
  • uszkodzona obudowa spalin,
  • wydostawanie się spalin przed dojściem do rury wydechowej,
  • opór w układzie wydechowym (sprawdzić filtr cząstek stałych, katalizator, tłumniki). Zalecana jeżeli możliwe regeneracja katalizatora lub czyszczenie filtra cząstek stałych,
  • ciała obce na wirniku,
  • nieszczelność pomiędzy kolektorem wydechowym i głowicą,
  • ciała obce na kole sprężającym,
  • przewód ssący lub tłoczny jest nieszczelny,
  • uszkodzone łożyska. 

Zapoznaj się instrukcją montażu turbo

Posiadamy dużą wiedzę i wieloletnie doświadczenie. Zawsze najważniejsza jest satysfakcja klienta. Dlatego aby uniknąć niedomówień i poszerzyć Państwa wiedzę przedstawiamy krótką instrukcję prawidłowego montażu turbosprężarki.

Dowiedz się również jak zapobiegać uszkodzeniom:

Turbosprężarka – uszkodzone koło sprężające lub wirnik

Możliwe przyczyny:

  • uszkodzona obudowa spalin,
  • uszkodzone łożyska,
  • bardzo mała ilość oleju w turbosprężarce,
  • ciała obce na wirniku,
  • ciała obce na kole sprężającym

Nadmierne czyli duże zużycie oleju

Możliwe przyczyny:

  • układ wydechowy ma zbyt wysoki opór przepływu, nieszczelność wirnika,
  • uszkodzony pierścień uszczelniający,
  • zapchane odpowietrzenie skrzyni korbowej (odma),
  • brudny lub uszkodzony filtr powietrza,
  • nieszczelność pomiędzy turbosprężarką i kolektorem ssącym,
  • wyeksploatowany silnik,
  • nieszczelne przewody olejowe, uszkodzone lub zapchane (wyciek oleju, niedobór oleju),
  • uszkodzenie łożyska,
  • wyeksploatowana pompa wtryskowa,
  • zakłócenia w spalaniu paliwa (zalewanie paliwem),
  • nieszczelność pomiędzy kolektorem ssącym i głowicą.

Wyciek oleju na wirniku turbosprężarki

Możliwe przyczyny:

  • zapchane lub zdeformowane odpowietrzenie skrzyni korbowej,
  • uszkodzony pierścień uszczelniający,
  • nieszczelne przewody olejowe, uszkodzone lub zapchane (wyciek oleju, niedobór oleju),
  • obudowa spalin zanieczyszczona osadem lub zamulona,
  • uszkodzenie łożyska,
  • zużycie prowadnicy zaworu pierścieni uszczelniających, silnika i tulei cylindrowej

Niebieskoszare dymienie z wydechu

Możliwe przyczyny:

  • brudna obudowa spalin,
  • uszkodzone łożyska,
  • możliwy opór w układzie wydechowym (uszkodzony katalizator – pęknięta ceramiczna płytka, uszkodzony tłumnik)
  • zapchane lub zdeformowane odpowietrzenie skrzyni korbowej,
  • nieszczelne przewody olejowe, uszkodzone lub zapchane (wyciek oleju, niedobór oleju),
  • zużycie świec żarowych,
  • uszkodzony czujnik temperatury (błąd w komputerze),
  • usterka lub pękniecie pierścienia uszczelniającego,
  • źle ustawiony kąt początku wtrysku na pompie,
  • nieszczelny układ paliwowy,
  • brudny lub uszkodzony filtr powietrza,
  • zanieczyszczona chłodnica powietrza doładowującego,
  • uszkodzona odma

Wyciek oleju na kole sprężającym

Możliwe przyczyny:

  • uszkodzone łożysko,
  • zabrudzenie koła sprężającego lub chłodnicy powietrza doładowującego,
  • usterka pierścienia uszczelniającego,
  • opór w układzie wydechowym (sprawdzić filtr cząstek stałych, katalizator, tłumniki). Zalecana jeżeli możliwe regeneracja katalizatora lub czyszczenie filtra cząstek stałych,
  • uszkodzona odma,
  • zapchany lub zdeformowane odpowietrzenie skrzyni korbowej,
  • obudowa spalin zanieczyszczona osadem lub zamulona,
  • brudny filtr powietrza,
  • nieszczelne przewody olejowe, uszkodzone lub zapchane (wyciek oleju, niedobór oleju)

JESTEŚMY DO PAŃSTWA DYSPOZYCJI

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania skontaktuj się z nami:

ZADZWOŃ JUŻ DZIŚ

+48 609 141 806

+48 665 187 734